Follow on Bloglovin

divendres, 14 de juny del 2013

Abanico de época

Un dels encàrrecs mes complicats que m'han fet mai és aquest vano. La idea era copiar un vano del segle XVIII. Forma part de l'attrezzo d'un vestit de senyora  d'època per a les festes a Menorca.

Uno de los encargos más complicados que me han hecho nunca es este abanico. La idea era copiar un abanico del siglo XVIII. Forma parte del attrezzo de un vestido de señora de época  para las fiestas en Menorca.

Mi abanico

El primer va ser trobar un vano semblant, però la sort estava del meu costat i  vaig trobar un idèntic!. La única diferencia era el color, el vaig trobar en blanc i havia de ser gris.

Després de provar algunes pintures que no agafaven sobre el lacat de la fusta, finalment la pintura sintètica en esprai va ser la solució. Tot seguit, i abans que fos totalment seca, vaig pintar els motius decoratius amb acrílics. D'aquesta forma les dues pintures es fonen i creen una única capa. Si esperem a que la pintura sintètica estigui totalment seca, al pintar amb acrílics a sobre, aquests saltarien.

El resultat ha esta un vano que és gairebé igual a l'original. Per que ho comproveu us deixo la foto que em van enviar i a partir de la qual vaig pintar el vano (la qualitat no és molt bona).

A que són iguals?


Lo primero fue encontrar un abanico similar, pero la suerte estaba de mi lado y encontré uno idéntico!. La única diferencia era el color, lo encontré en blanco y debía ser gris.

Después de probar algunas pinturas que no agarraban sobre el lacado de la madera, finalmente la pintura sintética en spray fue la solución. A continuación, y antes de que estuviera totalmente seca, pinté los motivos decorativos con acrílicos. De esta forma las dos pinturas se funden y crean una única capa. Si esperamos a que la pintura sintética esté totalmente seca, al pintar con acrílicos encima, estos saltarían.

El resultado ha sido un abanico que es casi igual al original. Para que lo comprobéis  os dejo la foto que me enviaron y a partir de la cual pinté el abanico (la calidad no es muy buena).

A que son iguales?


La foto que me enviaron



3 comentaris :

Me encanta leer vuestros comentarios.

Blogging tips