dilluns, 6 de maig de 2013

Perfectament Imperfecta

Que contenta que estic!.

Per fi he acabat la meva tauleta de centre. I és que aquest projecte el vaig començar pel volts de Nadal, i per diverses raons, semblava que no l'havia d'acabar mai. I ja us aviso que aquest post serà llarg, mooolt llarg!.

Quan us vaig explicar com fer la petita estanteria del meu estudi, ja us comentava que havia fet un recull de fustes de palet que, molt amablement, el meu sogre m'havia dut.

La finalitat d'aquestes fustes no era altre que convertir-se en una tauleta que substituís a la que tinc ara (el model Lack d'Ikea, molt barata, pero molt dolenta). Com sempre Pinterest és un pou d'idees, i de taules fetes amb palets n'hi ha un munt. Em vaig llegir tots els tutorials haguts i per haver-hi, i ja, amb tots els coneixements teòrics apresos vaig començar la feina.

I aquí van començar els problemes! Als tutorials tot semblava molt senzill, però la realitat és molt més complicada.

El primer problema va ser adonar-me que no totes les fustes tenien el mateix gruix, i per fer el sobre de la taula això és imprescindible. Per tant no va quedar més remei que tornar a buscar més fustes amb el gruix necessari.

El segon problema és que, tot i que a Pinterest les fustes es veuen rectes i perfectes, les meves no ho eren. (potser és que els palets autòctons estan pitjor fets que els americans?). Les meves fustes eren guerxes i plenes de forats, a més de bastes. Sort que la pasta per fusta (masilla) i la polidora arreglen aquestes coses.

El tercer problema és que jo tinc eines, però no soc professional de la fusteria. Tallar els llistons que havien de ser el sobre de la taula, amb la serra de calar, va ser fàcil. Però tallar els tacos gruixuts que havien de ser les potes, va ser tot un repte. La meva serra no les podia tallar. Sort del meu amic Robert que te una serra professional i que me les va tallar.

Un cop superats aquest problemes, la resta va ser fàcil. Molta feina, moltes hores, molta polidora y un resultat que m'encanta, imperfecte, però Perfectament Imperfecta. Exactament com l'havia imaginat.

És nota que estic encantada amb el resultat?




¡Que contenta estoy!.

Por fin he terminado mi mesa de centro. Y es que este proyecto lo empecé allá por las Navidades, y por diversas razones, parecía que no lo iba a acabar nunca. Y ya os aviso que este post será largo, muuuy largo!.

Cuando os conté cómo hacer la pequeña estantería de mi estudio, ya os comentaba que había hecho una recopilación de maderas de palet que, muy amablemente, mi suegro me había traido.


La finalidad de estas maderas no era otra que convertirse en una mesita de centro que sustituyera la que tengo ahora (el modelo Lack de Ikea, muy barata, pero muy mala). Como siempre Pinterest es un pozo de ideas, y  mesas hechas con palés hay a cientos. Me leí todos los tutoriales habidos y por haber, y ya, con todos los conocimientos teóricos aprendidos empecé el trabajo.


Y ahí empezaron los problemas! En los tutoriales todo parecía muy sencillo, pero la realidad es mucho más complicada.


El primer problema fue comprobar que no todas las maderas tenían el mismo espesor, y para hacer el sobre de la mesa es imprescindible. Por lo tanto no quedó más remedio que volver a buscar más maderas con el grosor necesario.


El segundo problema es que, aunque en Pinterest las maderas se ven rectas y perfectas, las mias no lo eran. (¿Quizás es que los palets autóctonos son peores que los americanos?). Mis maderas estaban torcidas y llenas de agujeros, además de bastas. Suerte que la masilla y la lijadora arreglan estas cosas.


El tercer problema es que yo tengo herramientas, pero no soy profesional de la carpintería. Cortar los listones para el sobre de la mesa, con la sierra de calar, fue fácil. Pero cortar los tacos gruesos para las patas, fue todo un reto. Mi sierra no las podía cortar. Suerte de mi amigo Robert que tiene una sierra profesional y que me las cortó.


Una vez superados estos problemas, el resto fue fácil. Mucho trabajo, muchas horas, mucha lijadora y un resultado que me encanta, imperfecto, pero Perfectamente Imperfecta. Exactamente como lo había imaginado.


¿Se nota que estoy encantada con el resultado?


PAS A PAS:














































































Espero que s'entengui be tot el procés, per que he treballat molt per fer aquest tutorial. Però si teniu qualsevol dubte, em podeu deixar un comentari amb les preguntes que tingueu. Estaré encantada de contestar, tant com ho estic amb la meva tauleta.



Espero que se entienda bien todo el proceso, por que me he currado mucho este tutorial. Pero si teneís cualquier duda, podéis dejarme un comentario con vuestras preguntas. Estaré encantada de contestar, tanto como lo estoy con mi mesita.


Enlazado a Personalización de blogs

10 comentaris :

  1. Si que és llarg, però molt interessant i ho has explicat a la perfecció, m'ho apunto, tinc unes fustetes per casa...
    Petons!

    ResponElimina
  2. La acabo de publicar en www.x4duros.com

    Gracias por compartir :D

    ResponElimina
  3. Respostes
    1. Muchas gracias, yo también creo que el esfuerzo a merecido la pena.

      Elimina
  4. Molt xula! M'ha encantat, un molt bon projecte!
    Petons, Marta. (vinc de la festa de enllaços)

    ResponElimina
  5. Que preciosidad!! Me encanta el resultado!! Dentro de nada voy a ir buscando trozos de madera como una loca. Me voy a dar una vuelta por tu blog (vengo de la fiesta de enlaces) Besos,
    Celia

    ResponElimina
  6. Hola Teresa!!! Te devuelvo la visita!!! Me hubiese encantado poder contestarte en catalán, pero las pocas clases q tome no fueron suficientes!!!!
    Me encanto tu mesita, es cierto q se parece mucho a mi escritorio, y sabes q también hice una mesita baja c palets, pero esa no la pinte, la deje color madera, iba más con mi living....también esta en mi blog!!
    Bueno, seguiré paseando x tu blog. Besitos y un gusto conocerte!!!

    ResponElimina
  7. Oleeee

    Genial... tant d'esforç ha tingut la seva recompensa!

    El proper treball? hmmm

    Bon cap de setmana

    Débora

    ResponElimina

Me encanta leer vuestros comentarios.

Blogging tips