Follow on Bloglovin

dimecres, 4 de febrer del 2015

Letras de papel maché para todos


Paper maché, cartapesta, com s'ha de dir?.

Jo sempre he pensat que això de sucar el  paper de diari  en cola blanca, i desprès enganxar-lo sobre alguna cosa, era paper maché. Però fa poc , en un foro, algú em va dir que això de parlar de lletres de paper maché no era correcte, que havia de dir cartapesta.

Em va picar la curiositat i vaig començar a buscar informació i sí, tenia raó. El paper maché consisteix en triturar paper amb aigua i cola blanca fins a fer una pasta que es pugui modelar i la cartapesta és el que faig jo, enganxar tires de paper sucades amb cola blanca. 

Així que el títol d'aquesta entrada no és correcte, hauríem de dir : "lletres de cartapesta per a tots".  Però se'm fa estrany i difícil. M'hauré d'anar acostumant a parlar amb propietat.



Papel maché, cartapesta, ¿como hay que llamarlo?.

Yo siempre he pensado que lo de mojar papel de periódico en cola blanca, y después pegarlo sobre algo, era papel maché. Pero hace poco, en un foro, alguien me dijo que esto de hablar de letras de papel maché no era correcto, que tenía que decir cartapesta.

Me picó la curiosidad y empecé a buscar información y sí, tenía razón. El papel maché consiste en triturar papel con agua y cola blanca hasta hacer una pasta que se pueda moldear y la cartapesta es lo que hago yo, pegar tiras de papel mojadas con cola blanca.


Así que el título de esta entrada no es correcto, deberíamos decir: "letras de cartapesta para todos". Pero se me hace extraño y difícil. Me tendré que ir acostumbrando a hablar con propiedad.


Letras cartapesta-Papel maché






Veieu, aquest es l'inici de les meves lletres, amb el paper de diari ben enganxadet, és a dir, amb la tècnica de la Cartapesta. A partir d'aquí comencem a decorar-les i jo crec que el que faig és scarpbook, però potser tampoc es aquesta això, ves a saber...

Be, aquí teniu les lletres de paper maché/cartapesta que he fet ultimament.


Veis, este es el inicio de mis letras, con el papel de periódico bien pegadito, es decir, con la técnica de la cartapesta. A partir de ahí empezamos a decorarlas, y yo creo que lo que hago es scarpbook, pero quizás tampoco sea eso, vete tú a saber ...

Bien, aquí os muestro las letras de papel maché/cartapesta que he hecho últimamente.



letra J

J de Joana, una nena 


letra J


Letra A

A d'Albert

Letra M

M de Meritxell

Letras A&M

L'Albert i la Meritxell són una parella de recent casats i aquest és el seu regal.

Albert i Meritxell son una pareja de recien casados y este es su regalo.


Letra V

V de Valentina, un altre nena


Letra V



I vosaltres, que en penseu?. Que us agrada més, paper maché o Cartapesta?

¿Y vosotros, que pensáis?. ¿Ques os gusta más Papel maché o Cartapesta?




12 comentaris :

  1. Pero como me gustan. Últimamente estoy muy interesada en el scrapbooking y todo lo relacionado con ello me fascina. Las letras ya las comprastes hechas y tu las has decorado? o las has hecho desde el principio?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, las letras las he hecho yo desde cero. Ahora estoy haciendo otro "invento" y he preparando un tutorial completo. Dentro de poco lo ereis en el blog.

      Elimina
  2. Hola Tere,
    A mi m'agrada mes la cartapesta`, pot ser es per que quan faig alguna cosa m'agrada acabar-la lo avanç posible i amb el paper matxe, crec que espero molt de temps per a secar-se.
    Per cert son precioses les lletres que has fet
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Susana. És cert que el paper matxé triga molt a secar-se, però a més, crec que la utilització de les dues tècniques és ben diferent.

      una abraçada.

      Elimina
  3. Es digui con es digui, t'ha quedat molt bonic, m'agrada.
    Un beset guapa y que tinguis una bona setmana.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Herminia.
      Bona setmana per a tu també.

      Elimina
  4. Me atrae muchísimo el papel mache, he visto incluso figuras de este material, imagino que sera lo mismo que aquellos soles y lunas que veíamos en los puestos .
    Yo tampoco sabia la diferencia, siempre se aprenden cosas buenas.
    Geniales las letras, saludos!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si Angela, esos soles y lunas que antes se llevaban tanto, están hechas con papel maché. Y tiene infinitas aplicaciones.

      Elimina
  5. Muy chulas!!! Me encantan las letras decoradas. Besos

    ResponElimina
  6. Hola Teresina, M'encanten! Com es fan??

    ResponElimina
    Respostes
    1. En aquesta entrada del blog pot veure un tutorial de com les faig

      http://www.teresina.cat/2015/04/como-hacer-una-letra-casa.html

      Elimina

Me encanta leer vuestros comentarios.

Blogging tips